Zastanawiasz się czy warto prowadzić konto na Instagramie?
Nie jesteś przekonana, czy Twoja marka tego potrzebuje?
Nie czujesz flow ze światem online, ale obecna sytuacja zmusiła Cię do zmiany myślenia?
Kiedy ja zakładałam pierwsze konto firmowe na Instagramie w 2014 roku, robiłam to wyłącznie dlatego, że w branży fashion „należało je mieć”. Osobiście uważałam, że nie jest mi potrzebne, tym bardziej, że prowadzenie go zabierało sporo czasu. Szybko zorientowałam się, że to doskonały sposób na promowanie swojej marki i na nawiązywanie relacji! Bardzo doceniłam możliwości jakie niesie z sobą prowadzenie firmowego konta.
Jestem w stanie jednak zrozumieć, że możesz czuć opór przed wejściem do świata Instagramu.
Pamiętam jak trudno było mi przełamać blokadę przed publikacją zdjęć, robieniem opisów, wpisywaniu hasztagów 😉 Pamiętam moment, w którym miałam opublikować pierwsze instastory i nie wiedziałam jak to się robi! Doskonale pamiętam jak się czułam, nagrywając moje pierwsze mówione instastory!
Jeśli zastanawiasz się jaki sens ma zakładanie konta na Instagramie, skieruję Cię do statystyk, przygotowanych przez NapoleonCat.
W marcu 2020 w Polsce konto na Instagramie posiadało 7 587 000 użytkowników, którzy stanowią 20% populacji naszego kraju.
Większość z nich, bo aż 58,8%, to kobiety.
Największą grupę użytkowników stanowią osoby w wieku: 18-24 lata, jest ich 2 700 000.
W przedziale wiekowym: 25-34 lata również przeważają kobiety, jest ich 360 000.
Statystyki to jedno, a Ty i Twoja firma, to drugie. Sama musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
Dlaczego chciałabyś zaistnieć na Instagramie?
Czy jest tutaj Twoja grupa docelowa?
Co i w jaki sposób chciałabyś prezentować?
Czy będziesz miała czas na kreowanie contentu czy zdecydujesz się powierzyć to zadanie specjalistom?
Instagram daje bardzo dużo możliwości do promowania marki w oryginalny sposób. To świat pięknych zdjęć i filmów, które pozwalają kreować wizerunek na wiele różnych sposobów!
Prowadzę konta na Instagramie od 2014 roku, ale w tej chwili przeprowadzam swego rodzaju eksperyment. Stworzyłam zupełnie nowe konto. Z liczbą followersów: 0.
W ten sposób chcę Ci pokazać, że można stworzyć konto, i nie mając na początku żadnych obserwatorów, zbudować krok po kroku zaangażowaną społeczność.
Wchodzisz w to ze mną?
0 komentarzy