Gdy już stworzysz konto na Instagramie czas na podjęcie kilku decyzji. Jedną z nich będzie wybór rodzaju konta. Na Instagramie masz do wyboru 4 rodzaje kont.
Konto osobiste i prywatne
Jeśli w ustawieniach zdecydujesz się na konto osobiste, wówczas masz możliwość zaznaczenia w zakładce „prywatność konta”, by udostępniane przez Ciebie treści były widoczne tylko dla zatwierdzonych osób obserwujących. Oznacza to, że jeśli ktoś zechce Cię obserwować, musi wysłać do Ciebie prośbę, którą możesz zatwierdzić lub nie. Tylko zatwierdzone osoby obserwujące będą mogły zobaczyć Twoje zdjęcia lub filmy na stronach hasztagów lub lokalizacji.
W przypadku konta osobistego, w którym zaznaczysz opcję „prywatne” nie masz dostępu do funkcji, które ułatwiają kontrolowanie widoczności w Internecie, analizowanie rozwoju oraz zarządzanie wiadomościami. Jednym słowem nie ma dostępu do statystyk. Konto prywatne to nie jest dobra opcja dla biznesu. To swego rodzaju pamiętnik, w którym umieszczasz swoje zdjęcia i dzielisz się nimi tylko z wybranymi osobami.
Jeśli chciałabyś mieć dostęp do statystyk możesz przekształcić konto w firmowe lub w konto twórcy.
Konto twórcy
Konto twórcy na Instagramie zapewnia zestaw narzędzi, które ułatwiają kontrolowanie widoczności w Internecie, analizowanie rozwoju oraz zarządzanie wiadomościami.
Posiadając konto twórcy, możesz umieścić na profilu widoczną etykietę kategorii np. blogger, autor, modelka, aktor, fotograf, nauczyciel, muzyk, którą możesz włączyć lub wyłączyć.
Masz również dostęp do statystyk, pozwalających analizować skuteczność publikowanych postów.
Poza tym konto twórcy posiada dodatkową skrzynkę odbiorczą, jedna to skrzynka główna, druga – ogólna. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz w dowolny sposób zorganizować otrzymywane wiadomości i kontrolować powiadomienia. Zyskasz możliwość sortowania próśb według daty odebrania lub najpopularniejszych kont. W tym koncie masz również opcję szybkich odpowiedzi.
Konto firmowe
To konto daje Ci dostęp do statystyk. To dzięki temu wiesz, kto cię obserwuje, gdzie mieszkają Twoi obserwujący i przede wszystkim – KIEDY i w jakich godzinach zaglądają na Twój profil. Możesz także zobaczyć statystyki dotyczące określonych postów, a to pokazuje Ci, czy takie treści są dla Twoich odbiorców interesujące czy nie.
Konto firmowe na Instagramie można połączyć ze stroną na Facebooku. Administratorzy, redaktorzy i inne osoby pełniące role na stronie otrzymują wówczas równorzędne uprawnienia do powiązanego konta na Instagramie.
Ważną opcją w koncie firmowym, jest przycisk „Skontaktuj się”. Dzięki temu, możesz podać wskazówki dotyczące dojazdu, numeru telefonu i/lub adresu e-mail. Jeśli został podany adres fizyczny, będzie on widoczny pod opisem profilu. Po skonfigurowaniu informacji kontaktowych możesz też zdecydować o ich wyświetlaniu lub ukrywaniu w profilu publicznym.
Pod zdjęciem profilowym na koncie profesjonalnym znajduje się informacja o branży, w której działa firma. Widoczna kategoria to ta sama, do której należy powiązana z profilem strona na Facebooku. Po skonfigurowaniu etykiety kategorii możesz zdecydować o jej wyświetlaniu lub ukrywaniu w profilu publicznym. Biorąc pod uwagę, że w biogramie Instagramu możesz wykorzystać tylko 150 znaków, etykieta kategorii to dodatkowa możliwość wskazania czym zajmuje się profil.
Konto firmowe pozwala też na wykorzystywanie naklejki ” Wspieraj małe firmy”, która nie jest dostępna dla konta twórcy.
Gdy powiążesz stronę na Facebooku z kontem profesjonalnym będziesz mogła udostępniać posty z Instagramu na Facebooku wyłącznie za pośrednictwem tej strony. Nie będziesz mieć możliwości udostępniania treści na innej stronie czy profilu na Facebooku. Jeśli zechcesz zmienić stronę na Facebooku, za pomocą której udostępniasz posty z Instagramu, konieczne będzie przekształcenie konta z powrotem w konto osobiste. Po dokonaniu konwersji trzeba będzie ponownie skonfigurować konto profesjonalne i wybrać nową stronę na Facebooku.
Profili firmowych nie można ustawić jako kont prywatnych.
Jeśli tworzysz konto na Instagramie bo kreujesz swoją markę osobistą lub swoją firmę, wybierz między kontem firmowym a kontem twórcy.
Jeśli to ma by Twój pamiętnik – wybierz opcję konta osobistego i jeśli nie chcesz, aby obce osoby widziały Twoje zdjęcia, zaznacz w ustawieniach, aby Twoje konto było prywatne.
Koniecznie daj znać, jaki rodzaj konta wybrałaś😊
0 komentarzy