Od czego zacząć na Instagramie? Jak stworzyć perfekcyjne BIO?

Instagram, Pierwsze kroki na instagramie

Chcesz stworzyć konto na Instagramie i nie bardzo wiesz jak się odnaleźć na tej platformie?
Sytuacja zmusiła Cię do „wejścia w online”, ale to nie jest Twój świat?
Chciałabyś budować swoją pozycję na Instagramie, ale nie wiesz od czego zacząć?

Zacznij od początku!

NAZWA UŻYTKOWNIKA

Wybierz nazwę użytkownika. To pierwsza, bardzo ważna decyzja, jaką musisz podjąć. Postaraj się, aby nazwa była łatwa do zapamiętania. Jeśli budujesz markę osobistą, niech to będzie Twoje imię i nazwisko. Jeśli firma – nazwa marki. Unikaj długich i skomplikowanych nazw, z cyframi i innymi znakami. Nazwa użytkownika musi być krótka i prosta😊 Jeśli chcesz aby cała nazwa użytkownika była widoczna, nie powinna składa się z więcej niż 24 znaków, w innym przypadku nie będzie się wyświetlać w całości.

BIO, CZYLI TWOJA WIZYTÓWKA

Gdy ktokolwiek po raz pierwszy wejdzie na Twój profil – zobaczy Twoje BIO i albo informacje, które tam znajdzie go zainteresują, albo uzna, że nie ma tu czego szukać. Warto więc poświęcić mu sporo uwagi.

Co to jest BIO?

To krótka notka biograficzna. Esencja informacji o tym, czym się zajmujesz. Przeanalizujmy elementy BIO!

Imię i nazwisko

Gdy zaczynasz edytować BIO pojawia się miejsce na wpisanie imienia i nazwiska. Jeśli jesteś marką osobistą i Twoja nazwa użytkownika, to Twoje imię i nazwisko, pomyśl jak w inny sposób możesz siebie określić, aby wykorzystać tą przestrzeń. Np. profil: @kobiecafotoszkola w miejscu imienia i nazwiska posiada: FOTO PORADY Dominika Dzikowska Jeśli jednak Twoja nazwa użytkownika to nazwa marki a Ty chciałabyś być z nią bezpośrednio kojarzona, wpisz w to miejsce swoje imię i nazwisko.

Biogram

Biogram pozwala Ci krótko opisać czym się zajmujesz. Masz do wykorzystania tylko 150 znaków. Dobrze się zastanów co chciałabyś tam napisać! Opisz komu i w jaki sposób pomagasz, czym się zajmujesz i nie zapomnij o CTA – magicznym Call To Action, czyli wezwaniu do działania. To może być hasło: „napisz do mnie”, „wejdź na stronę”, „zapisz się na newsletter”.  To Ty decydujesz jakie działanie ma wykonać Twój obserwator. Pamiętaj, że w BIO możesz używać emoji. One bardzo urozmaicają biogram. Możesz też umieszczać w treści hasztagi.

Witryna internetowa

To jedyne miejsce, w którym możesz podać link, który przekieruje Twoich obserwatorów poza Instagram.  Wykorzystuj tą przestrzeń i pamiętaj, że ten adres możesz zmieniać, w zależności od potrzeb.

Kategoria

Jeśli prowadzisz konto biznesowe, możesz dodać do BIO kategorię, która najlepiej opisuje Twoją działalność. Do wyboru masz listę kategorii. Dzięki temu zyskujesz dodatkowy opis, nie pochłaniający limitowanej ilości znaków z biogramu.

Adres mailowy i numer telefonu

Warto uzupełnić te dane, aby osoba zainteresowana kontaktem z Tobą mogła to zrobić łatwo i szybko. Jeśli działasz lokalnie, podaj swój adres i miejsce Twoich działań. To naprawdę ma znaczenie.

Zdjęcie profilowe

Jeśli budujesz markę osobistą – zadbaj o super zdjęcie twarzy. Zwróć uwagę na uśmiech i pogodny wyraz twarzy. To zawsze przyciąga uwagę i wzbudza sympatię! Jeśli natomiast tworzysz konto dla marki – umieść tutaj logo.

 

RODZAJE BIO

Nie każda firma czy marka osobista ma takie samo BIO. Kiedy przeglądasz konta na Instagramie możesz zauważyć, że BIO różnią się od siebie. Można wyróżnić kilka rodzajów.

Minimal bio

To biogram, w którym jest niewiele treści. Najczęściej taki opis wybierają znane osoby, które nie musze tam w zasadzie niczego wpisywać, czyli np. Tomasz Kammel czy Monika Olejnik😊

Bio w formie listy

Z takiego BIO od razu dowiadujesz się czym dana osoba lub firma się zajmuje. Kiedy wejdziesz na konto @zdrowo_wbiegu albo @michalorlos, od razu wiesz czym się ta marka zajmuje.

Emoji bio

W tym przypadku dużą rolę odgrywają emoji, które jednocześnie bardzo urozmaicają opis konta. Zobacz jak emoji wykorzystuje konto @krowarzywa czy @plantule_pillows.

Opisowe bio

To bio z krótkim, zwięzłym opisem danej marki osobistej czy firmy. Najprościej stworzy taki opis odpowiadając na pytania: Co Twój biznes oferuje? Jaki problem rozwiązuje? Komu służy?

Który rodzaj BIO podoba Ci się najbardziej? Pamiętaj, że nie musisz wybierać konkretnego rodzaju BIO. Potraktuj to raczej jako inspirację i stwórz BIO, które będzie pasować do Ciebie.

Agnieszka Pilarczyk

Mam na imię Agnieszka.
OSWAJAM INSTAGRAM

Jeśli stawiasz na Instagramie pierwsze kroki – poprowadzę Cię za rękę!

Jeśli prowadzisz swoje konto, ale wiesz, że sobie z tym nie radzisz – nauczę Cię jak zostać instaninja!

Zapraszam do współpracy!

Znajdźmy się na Instagramie

Spodoba Ci się również

Agnieszka Pilarczyk

Mam na imię Agnieszka.
OSWAJAM INSTAGRAM

Jeśli stawiasz na Instagramie pierwsze kroki – poprowadzę Cię za rękę!

Jeśli prowadzisz swoje konto, ale wiesz, że sobie z tym nie radzisz – nauczę Cię jak zostać instaninja!

Zapraszam do współpracy!

Znajdźmy się na Instagramie

Spodoba Ci się również

Komentarze

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kontakt

kontakt@agnieszkapilarczyk.pl
tel. +48 602 499 553

Agnieszka Pilarczyk © 2023

Polityka Prywatności

Regulamin